Kentucky Kingdom and Hurricane Bay

”Susende” facility management i forlystelsesparken

Forlystelsesparker og turistattraktioner konkurrerer om billetsalg, gæsternes tilfredshed og kundeloyalitet. Derfor er fokus på gæsteoplevelsen helt afgørende. Det kan imidlertid være en svær opgave at holde en stor forlystelsespark ren. Det kræver meget personale at kontrollere de mange toiletter, der jo har lige så mange brugere som forlystelserne, især når de er fordelt over et stort område.

Kentucky Kingdom og Hurricane Bay er en populær forlystelsespark for familier i Louisville, Kentucky. Det har altid været en stor udfordring at holde de mange toiletter velforsynede og rene. Parkens slogan er ”Det er suset der tæller” og den 63 hektar store park har 20 vandbaserede attraktioner og mere end 70 forlystelser og rutsjebaner. I højsæsonen sommeren 2017 havde parken over 9.000 gæster om dagen.
 
Kentucky-Kingdom-happy-girl_original.jpg
 
Kentucky Kingdom trækker på lokal arbejdskraft til at udføre rengøringsarbejdet, og der er naturligt nogle udfordringer i forhold til overgangen mellem hvert skiftehold, oplæring, sygefravær, motivation og produktivitet. I følge Jake Allgeier, Park Services Manager, var fuld implementering af Tork EasyCube® i parken svaret på deres udfordringer.
 
Tork EasyCube er verdens førende facility management software til databaseret rengøring. Det giver nyttige informationer i realtid, så parkens servicemanagere og rengøringspersonale proaktivt kan imødegå rengørings- og genopfyldningsbehov. Systemet består af opkoblede enheder, der giver oplysninger i realtid om, hvad der er behov for hvor og hvornår. Via tabletter, smartphones eller andre internetaktiverede enheder får managere og rengøringspersonale et øjeblikkeligt billede af de områder, der kræver opmærksomhed, og nøjagtigt hvilke refills der er behov for. Databaseret rengøring kan give en besparelse i rengøringstimer på mindst 20 % samt en mere meningsfuld og mindre stressende arbejdsdag for rengøringspersonalet.
 
Kentucky-Kingdom-Tork-EasyCube_original.jpg
 
Kentucky Kingdom og Hurricane Bay har nu taget Tork EasyCube i brug og har dermed fået adgang til data i realtid indsamlet fra 163 opkoblede dispensere og andre sensorenheder installeret rundt omkring i parken. Softwaren overvåger niveauet af refills og antallet af gæster i hvert parkområde, så rengøringspersonalet får nyttige oplysninger om rengøringsbehovet i prioriteret orden. Dette er en særlig nyttig funktion på travle weekender, hvor antallet af gæster i de forskellige parkområder kan variere med flere tusinde.
 
Kentucky-Kingdom-Jake_700x466.jpg 
 
Og Allgeier fik ret. Parken har opnået store fordele med Tork EasyCube.
 
”Personalet elsker det, og vi bruger vores tid mere effektivt, fordi vi ikke længere behøver at tjekke hver eneste dispenser fysisk,” siger han. ”Det er en fantastisk fordel ikke at være nødt til at gøre det længere.”
 
Kentucky-Kingdom-cleaning-staff_original.jpg
 
Jessi O'Daniel, CTA, Senior Manager of Guest Relations tilføjer, at implementeringen af Tork EasyCube har været meget velkommen på flere fronter, også i forhold til medarbejdertilfredshed og motivation.
 
”Systemet har hjulpet hele genopfyldnings- og vedligeholdelsesprocessen”, siger O'Daniel. ”Det har givet personalet et virkelig godt arbejdsflow, fordi det nu er baseret på de områder og refills, der faktisk bruges”, siger hun. ”Og i og med at parkens facility management nu har adgang til online data om alle daglige opgaver, kan vi følge med i hvilke opgaver personalet udfører. Dette indblik hjælper os med at træffe bedre beslutninger og giver os mulighed for at justere i planerne.”
 
Kentucky-Kingdom-Jessie_original.jpg 
Ved evalueringen af den første sæson med  systemet har O'Daniel kun positive kommentarer. ”Vi er store tilhængere. Vi synes, at det er meget nemt at bruge,” siger hun. ”Det er blevet meget lettere for personalet at udføre deres arbejde, og alle er glade. Efter vores mening, burde alle forlystelsesparker bruge dette system.”
 
Kentucky Kingdom og Hurricane Bay vil nu studere de rapporter og analyser, de har fået fra det første år med Tork EasyCube systemet og på baggrund af dataene se, om man kan opnå yderligere forbedringer i effektiviteten. Tork konsulenter er med hele vejen gennem implementeringen af systemet, og Kentucky Kingdom og Hurricane Bay vil fortsat få support til at fintune det, så de kan glæde sig til en ny sæson med endnu bedre resultater.

"Da jeg hørte om Tork EasyCube, tænkte jeg, at det lød helt fantastisk,” siger Allgeier. ”Jeg havde ikke set noget lignende før, og jeg var sikker på, at vi kunne opnå store fordele ved at få det indført i parken.”

Jake Allgeier

Park Service Manager