En kvinde. der tager et billede af en city-skyline med sin iPhone

På hoteller er bæredygtighed en del gæsteoplevelsen

Hospitality trends viser, at den gennemsnitlige hotelgæst har fået mere fokus på bæredygtighed. Gæsterne foretager ofte bevidste valg derhjemme, og de har ikke lyst til, at deres rejser og overnatninger skal påvirke miljøet negativt. Der er en stigende interesse for alternativer, der bidrager til at nedbringe miljøaftrykket, også når det kommer til valg af hotel. Hoteller har altid haft størst fokus på gæsteoplevelsen, men nu er bæredygtighed også blevet et vigtigt konkurrenceparameter. 
 
Hvordan takler du det? Det gør du ved at sørge for, at dine gæster indser værdien i deres valg af hotel. Ved at informere om de bæredygtige valg, der er truffet i faciliteterne. Ved at dele din indsats med gæsterne, vil de se, at deres værdier er i overensstemmelse med dine. 
 
 

Vidste du, at:

SustainabilitySteps_3200x1000.jpg  


3 enkle skridt til bæredygtighed som gæsterne vil lægge mærke til

Du kan få meget ud af at foretage et par mindre bæredygtighedstiltag. Ofte er det de små detaljer, som gør den store forskel, og får gæsterne til at føle sig godt tilpas. Her er tre ting, du kan gøre, som vil blive bemærket af de miljøbevidste gæster og bidrage til at give dem en positiv oplevelse:

Anbefalede produkter

Litteratur

1 Deloitte, Hospitality 2015 report 
2 Booking.com, 2019 sustainable travel report
3 Survey of 72,000 Hilton guests, Hilton Consumer Research
4 Accor commits to global elimination of single use plastics in guest experience by 2022 (press release)