Som ansvarlig for driften i en lufthavn skal du levere på det, passagererne forventer og sikre kvalitet i hvert eneste kontaktpunkt. I artiklerne herunder kan du læse mere om passagereroplevelsen i lufthavne.
En lufthavn er mere end bare en passagerterminal. De fleste er komplekse, multifunktionelle rejsecentre med mange forskellige services, der bidrager til lufthavnens samlede omsætning. Airport Service Quality (ASQ) er en førende passagerservice med et benchmarking-program, som måler kundetilfredsheden. Deres undersøgelser viser, at der er en direkte sammenhæng mellem kundetilfredshed og omsætning.*
En vigtig del af hele rejseoplevelsen
For flere facility managers i lufthavne verden over er fokus flyttet fra facility management til ‘oplevelses management’. Hvad er forskellen? Med oplevelses management er målet at levere i forhold til passagerernes forventninger og sikre kvalitet overalt, hvor passagererne benytter en service. Lufthavnen er en vigtig del af den samlede rejseoplevelse, og derfor er hver eneste interaktion og kontaktpunkt vigtigt.
Hygiejne og passagertilfredshed
Passagertilfredsheden og ASQ-scoren er påvirket af hygiejnen og rengøringstilstanden i terminalerne og på toiletterne - og måske nu mere end nogensinde! For at undgå klager er det derfor nødvendigt at sikre et konsekvent højt niveau af rengøring og hygiejne i faciliteterne og sørge for, at der altid er hygiejneprodukter til rådighed for brugerne. Og når krav og forventninger stiger, er der også brug for at være mere effektiv. Det øger interessen for løsninger, der kan spare tid og forebygge rod, spild og tomme dispensere. Oven i dette er der også krav om mere bæredygtighed. Heldigvis er det muligt at leve op til alt dette med digitale løsninger og datastyret rengøring.
Litteratur
*https://aci.aero/wp-content/uploads/2019/08/ACI_ASQ_Product_and_Services_Brochure.pdf
**https://www.buildings.com/news/industry-news/articleid/22085/title/unclean-restrooms-impact-students
***Sammenlignet med konkurrenternes længste håndklæderulle i Europa og Nordamerika
***** Baseret på de dokumenterede resultater opnået af tre Tork Vision Rengøring kunder, målt før og efter implementeringen af Tork Vision Rengøring.
*****. Målt på næsten 13.000 opkoblede dispensere mellem juni og december 2019, og opgjort efter den tid per måned, hvor en dispenser står i ‘tom’ status i forhold til den totale tid per måned.
**** Måling af brugertilfredsheden på to Tork Vision Rengøring toiletter og to toiletter med almindelig vedligeholdelse og udstyr på ISSA/Interclean messen i maj 2016.
Bemærk: Tork Vision Rengøring er tidligere kendt som Tork EasyCube®.