Theme park_washrooms.jpeg

Sådan giver rutsjebaner og intelligente toiletter glade gæster

Blandt karruseller og rutsjebaner har Gröna Lund 80 toiletter, der besøges lige så hyppigt som alle de andre forlystelser. ”Det er som regel på toiletterne, at man får både det første og sidste indtryk af stedet, så de er meget vigtige for os”, siger Dragica Novacic, der er Chef for Park Support. Foto: Gröna Lund

Intelligent washrooms.jpg

Forlystelsesparker søger hele tiden nye forlystelser, der kan underholde gæsterne. Gröna Lund midt i Stockholm har fundet et nyt tilløbsstykke – intelligente toiletter.


Customer survey_washroom.jpg

Spørgeundersøgelser har identificeret toiletterne som en stadigt vigtigere faktor for gæsternes overordnede oplevelse. [Foto: Gröna Lund]


Quality washrooms_attraction.tif

”Det første, en gæst gør, er typisk at gå på toilettet. Så det er her, vi gør vores første indtryk. God kvalitet er derfor meget vigtig for os.” [Foto: Gröna Lund]


Visitors_cleaning.tif

Den ene dag kan der være 5.000 gæster, den næste 20.000. Rengøringspersonalet skal håndtere skiftende behov, som varierer fra dag til dag på alle parkens 80 toiletter. [Foto: Gröna Lund]


Annoyed visitors.jpg

”Hvis et toilet er løbet tør for sæbe eller papir, får vi virkeligt utilfredse gæster, og den dårlige oplevelse bliver hos dem resten af dagen.” [Foto: Gröna Lund]


EasyCube_tablet_connected cleaning.tif

Gröna Lund har implementeret Tork EasyCube – en digital service, der gør rengøringspersonalet i stand til at tage sig af genopfyldnings- og rengøringsbehov, før det er for sent.


Facility manager.jpg

”Det giver os ikke alene nye redskaber til at sikre en god kvalitet. Det har også fremmet stoltheden blandt rengøringspersonalet, eller "mirakelmagerne" som vi kalder dem.”


Efficient washrooms.tif

Tork EasyCube gør det muligt for en rengøringsmedarbejder at vurdere, hvor der skal sættes ind og nøjagtigt hvad, der skal fyldes på vognen til næste runde – det gør arbejdet mindre stressende og tidskrævende.” [Foto: Gröna Lund]


Employee satisfaction.tif

"Fra at være den opgave i parken, som blev mødt med et "åh, nej", er personalet nu ivrige efter at arbejde på rengøringsholdene. Det er tydeligt, at de forbedrer gæsternes oplevelse.” [Foto: Gröna Lund]


Customer satisfaction index.tif

”Fra en situation hvor toiletterne ofte blev kritiseret af gæsterne, ligger vi nu højere end nogensinde på brugertilfredshedsskalaen.” [Foto: Gröna Lund]

”Fra en situation, hvor toiletterne ofte blev kritiseret af gæsterne, ligger vi nu højere end nogensinde på brugertilfredshedsskalaen.”

Dragica Novacic

Chef for Park Support