GronaLund_DragicaNovacic.jpg  


Sådan giver rutsjebaner og intelligente toiletter glade gæster

 
Hos Gröna Lund er der mellem karruseller og rutsjebaner også 80 toiletter, der benyttes i lige så stor stil, som alle forlystelserne. ”Toiletterne er dybest set der, hvor gæsterne får både deres første og sidste indtryk af vores sted, og derfor er de meget vigtige for os,” siger Dragica Novacic, Park Support Manager. 


Forlystelsesparker er altid på udkig efter nye attraktioner, der kan underholde deres gæster. Gröna Lund i det centrale Stockholm har fundet en ny ting – intelligente toiletter.


Kundeundersøgelser har identificeret toiletterne som en stadigt vigtigere faktor for gæsternes oplevelse. “Som regel er det første en gæst gør, når de ankommer til parken, at gå på toilettet. Så det er der, man danner sit første indtryk. Derfor er god kvalitet blevet meget vigtigt for os.“ [Foto: Gröna Lund]


Den ene dag kan der være 5.000 gæster og den næste 20.000. Rengøringspersonalet skal håndtere akutte behov med store, daglige udsving på alle parkens 80 toiletter. “Hvis et toilet løber tør for sæbe eller papir, får vi virkelig sure gæster, der har haft en dårlig oplevelse, som præger resten af deres dag.” 


Gröna Lund har implementeret Tork EasyCube – en digital service, der gør det muligt for rengøringspersonalet at handle på genopfyldnings- og rengøringsbehov, før det er for sent. “Det har givet os et nyt værktøj til at sikre god kvalitet. Derudover har det øget den faglige stolthed hos vores rengøringspersonale - eller kunstnerne, som vi kalder dem. Med Tork EasyCube kan rengøringspersonalet selv vurdere, hvor de skal sætte ind, og hvad de skal tage med af forsyninger ud til næste runde. Det gør arbejdet mindre stressende og frigør tid.” 


"Fra at være den opgave i parken, som blev mødt med et "åh, nej", er personalet nu ivrige efter at arbejde på rengøringsholdene. Det er tydeligt for dem, hvordan de bidrager til at give gæsterne en god oplevelse.” 

”Fra en situation hvor toiletterne ofte blev kritiseret af gæsterne, ligger vi nu højere end nogensinde på brugertilfredshedsskalaen.”

"Fra en situation hvor toiletterne ofte blev kritiseret af gæsterne, ligger vi nu højere end nogensinde på brugertilfredshedsskalaen."
Dragica Novacic, Park Support Manager