Blue Fin Building

Super skarp på kvalitet og effektivitet med Tork EasyCube® og databaseret rengøring i Londons travle bygninger

Den 13-etager høje Blue Fin Building opført i 2007 er med sin centrale beliggenhed på Southbank ved Themsen og sine godt 46.000 kvm et ikonisk vartegn for millionbyen London.

Ejendomsmarkedet i den engelske hovedstad er intenst og altid på forkant med udviklingen. I erhvervsbygninger er man konstant på udkig efter nye løsninger, som kan forfine hver en lille detalje og hjælpe med at overgå konkurrenterne.
Med sin fremtrædende beliggenhed på Themsens Southbank er Blue Fin Building ingen undtagelse.
 
Blue Fin BuildingBygningen har 46.000 kvm fordelt på 13 etager. Flowet og sammensætningen af de besøgende er lige så levende og varieret som selve byen.
 
For at sikre at bygningen altid viser sig fra sin bedste side, er rengøringen udliciteret til Principle Cleaning Services, som administrerer mange af de mest prestigefyldte bygninger i London. Rutinemæssige rengøringsrunder og dispensertjek blev udført flere gange dagligt i hele bygningen, hvis toiletter i gennemsnit benyttes af 10.000 besøgende om dagen. Men de fastlagte rengøringsrunder havde en begrænset fleksibilitet i forhold til de store udsving i besøgstallene og betød, at der blev foretaget unødvendig rengøring på nogle toiletter og for lidt rengøring på andre.
”Rengøringsbehovet svinger i takt med besøgstallet, og flere mennesker betyder et større pres. Da vi kørte med fastlagte rengøringsrunder, var det svært at tilpasse arbejdsgangen til bygningens reelle behov,” siger Victoria Jaramillo, General Manager hos Principle Cleaning.
 
For at forbedre effektiviteten og kvaliteten af rengøringen i Blue Fin Building havde Principle et ønske om at indføre ny teknologi baseret på data i realtid. Tork EasyCube®, facility management softwaren til databaseret rengøring, blev installeret for at give informationer i realtid om rengørings- og refillbehov. Det betød, at rengøringspersonalet og ledelsen kunne være proaktive og fokusere på rengøring der, hvor behovet var.
 
Med Tork EasyCube® blev det muligt for Principle at skifte faste tidsplaner ud med behovsbaseret rengøring, og det blev dermed muligt at administrere denne meget travle bygning langt mere effektivt.
 
Databaseret rengøring har medført en helt ny rengøringslogik. Opkoblede enheder i hele bygningen indsamler data i realtid om antal besøgende og refillniveauer i dispenserne. I stedet for at rengøringspersonalet bare går fra det ene toilet til det næste, ved de nu nøjagtigt, hvilke toiletter der har det største behov for rengøring.
 
”I dag leverer vi en højere og mere konsekvent rengøringskvalitet. Rengøringsassistenterne på de forskellige skiftehold bruger softwaren til at administrere rengøringen i den travle bygning. Det betyder ikke, at vi udfører selve rengøringen anderledes, men vi gør det langt mere effektivt. Vores drift er blevet mere fleksibel og proaktiv, hvilket betyder, at vi nu kan imødekomme rengøringsbehovene, når de opstår,” siger Tom Lloyd, driftsleder hos Principle Cleaning.

Vi har nogle utroligt dygtige rengøringsassistenter, og med Tork EasyCube® kan de nu bruge deres tid og indsats på de opgaver, der er vigtigst. Vores arbejde med at servicere de 46.000 kvm er komplekst, men med Tork EasyCube® er det blevet muligt at bevare kontrollen og sætte ind, før der opstår klager.

Angelina Hadj-Lazib

Account Manager i Principle Cleaning