Insiders vejledning til databaseret rengøring

Læs vores vejledning til, hvordan du får den nye udvikling inden for facility management til at fungere for din virksomhed. Få praktiske råd og indblik, kundehistorier og benchmarks fra andre brancher.
Download PDF

Hvad er databaseret rengøring?

Når rengøringspersonale og deres ledere får data i realtid om rengøringsbehov, ændres hele logikken for, hvordan rengøring kan udføres. Styring af en kompleks facilitet som et stadion eller en lufthavn bliver transformeret fra en frustrerende gætteleg til en faktabaseret præcisionssport. Velkommen til den databaserede æra.

Ønsker du at give din virksomhed et boost med databaseret rengøring?

Tilmeld dig til en gratis rådgivningssession tilpasset din virksomhed

Tilmeld dig nu

Kontakt os

Indtast fornavn
Indtast efternavn
Indtast en korrekt e-mailadresse
Venligst udfyld Firmanavn
Venligst udfyld telefonnummer
I denne formular beder vi om dine kontaktoplysninger, så vi kan besvare din forespørgsel via e-mail. Se vores  Vilkår for Brug og vores Fortrolighedspolitik om privatlivets fred, hvis du ønsker mere information om, hvordan vi beskytter og behandler dine oplysninger.
Venligst bekræft at du har læst informationerne om fortrolighedspolitik om privatlivets fred og vilkår for brug.
Luk

Tak!

Luk

Hvordan kan databaseret rengøring gavne din forretning?

Data i realtid om faktiske rengøringsbehov gør det muligt at forbedre rengøringsdriften drastisk på tre vigtige måder:
1

Hjælper dit team med at opnå optimal effektivitet

Præcis viden om, hvad der er behov for, betyder ingen spildtid. Mere tid betyder, at dit personale kan gøre mere ud af rengøringen. Ledere kan føle sig sikre på, at intet bliver overset, og får mulighed for at analysere data over tid og dermed forbedre planlægning, indkøb og logistik.
2

Boost dit personales engagement

Dit personale er din vigtigste ressource. Arbejdet føles meningsfyldt, når de ved, at alle opgaver gør en forskel, og bedre kontrol betyder mindre stress og en mere afbalanceret arbejdssituation.
3

Sæt en ny standard for kundetilfredshed

Databaseret rengøring gør højere kvalitet mulig – ikke flere tomme dispensere og snavsede områder. Det bliver i stedet muligt at afskaffe klager og øge kundetilfredsheden dramatisk.

Databaseret rengøring skaber en shoppingoplevelse i verdensklasse

Dubai Mall er et af verdens største – og mest imponerende – shoppingcentre. Facilitetsledelsen er hele tiden under pres for at opretholde sit pletfri image. Shoppingcentret skifter nu over til databaseret rengøring med Tork EasyCube®. Vi har talt med Andrea Deutschbein, Facility Management Director for Dubai Mall, om hvad databaseret rengøring har betydet for virksomheden:

Hvorfor er rengøring så vigtigt?

Vi er mere end et indkøbscenter. Vi er en global attraktion med millioner af besøgende. Alle, som besøger centret, bruger toilettet mindst én gang. Snavsede faciliteter eller dårlig lugt ville med det samme påvirke folk, og selv den mindste uperfekte ting kan have en kæmpe indvirkning på vores omdømme.

Hvad var jeres udfordringer tidligere?

Synkronisering af vores rengøringsindsats med strømmen af besøgende fungerede ikke så godt, som vi ønskede det. Selv om gulve og andre overflader var skinnende rene, fik vi stadig tit klager over ting som tomme dispensere eller papir på gulvet.

Hvad har resultatet af at arbejde med Tork EasyCube været indtil nu?

Vi er stadig i begyndelsesstadiet, men vi har allerede set en lang række fordele. Det er en stor lettelse, at vi kan handle med det samme, hvis der opstår et problem – inden det risikerer at blive til en klage. Der har ikke været en eneste klage over tomme dispensere, siden Tork EasyCube blev installeret. Takket være data fra Tork EasyCube kan vi se, hvilke toiletter har brug for service, og hvilke kan vente. Det gør en stor forskel for effektiviteten og personalet, da det frigør tid, som personalet kan bruge andre steder.

Hvordan har jeres personale taget imod databaseret rengøring?

Når man først har prøvet at arbejde med systemet, kan man ikke forestille sig at undvære det. Vores rengøringspersonale var allerede veluddannede og veludstyrede, men med hjælpen fra data i realtid kan de føle sig sikre på at sætte ind de rigtige steder, og de tager deres rolle mere seriøst.

Vær et skridt foran med Tork EasyCube®

Tork EasyCube® er en software til facilitetsstyring, der forsyner dit personale med data for rengøringsbehov, viser dem på en tablet, nøjagtigt hvad der er behov for, hvor og hvornår. Resultatet er et helt nyt niveau for effektivitet, medarbejderengagement og kundetilfredshed. Tork EasyCube er allerede i gang med at transformere, hvordan vores kunder arbejder rundt om i Europa, Nordamerika og Oceanien.
1

Sensorer i dispensere og besøgstællere måler refillniveauer og besøgstallet i realtid

2

Med informationer i realtid i en brugervenlig app kan rengøringspersonalet sætte ind når og hvor, der er behov for det

3

Nemme analyser og øjeblikkeligt overblik over faciliteten lader ledere kontrollere, planlægge og følge op, så de sparer tid og arbejde

Praktiske tips til overgangen

Gode råd fra kunder, som allerede har skiftet til databaseret rengøring

Evaluér udfordringer

Hvad er vigtigt for din virksomheds succes, og hvilke områder har brug for forbedring? Evaluér din virksomhed for at finde eventuelle problemer, som du ønsker at løse.

Inddrag de vigtigste parter

Overgang til nye arbejdsmetoder påvirker alle niveauer i din organisation. Især det rengøringspersonale, som skal bruge løsningen, bør være involveret fra starten for at sikre en let implementering.

Vælg den rigtige partner

Find en troværdig partner med dokumenterede løsninger, der har haft en reel betydning for andre kunders forretning.

Anmod om en demonstration

Sørg for at afsætte tilstrækkelig tid til at få forklaret løsningen, så du og dine medarbejdere får fuldt udbytte af dens potentiale og maksimerer den positive effekt på forretningen.

Sæt specifikke mål

Hvad ønsker du at opnå med databaseret rengøring? Ved at sætte specifikke mål og prioriteter kan du bedre fokusere opstarten på det, der er vigtigst.

Sørg for support til alle i implementeringen

Overvej, hvem der skal bruge den nye løsning i praksis. Du tror måske, at alle er vant til at bruge smartphone og tabletter, men det er ikke altid tilfældet. Bevar en tæt dialog med brugerne for at sikre, de får den rette støtte under implementeringen.